بسته کوچک شادی شما به زودی یک ساله می شود، تبریک می گویم! شاید باورش سخت باشد که سال به این سرعت سپری شده است، اما بله، روز تولد دختر شما نزدیک است. کوچولوی شما اکنون یک کودک نوپا است، (مطمئنا، او همیشه کودک شما خواهد بود)، و اولین تولد آنها یک نقطه عطف بزرگ است! در سال گذشته، حتما شاهد بوده اید که کودکتان به نقاط عطف کوچک و بزرگی دست یافته است و اکنون زمان آن فرا رسیده است. این چیزی است که در 12 ماهگی باید انتظار داشته باشید!

هر آنچه که برای اولین بار و یا به عنوان یک والدین باتجربه انتظار دارید ،که  هنگام شروع یک سفر به طول یک عمر به آن نیاز پیدا خواهید کرد را ما در اینجا  فراهم کردیم .

به وبلاگ هیاهو  خوش آمدید ! برای ترن هوایی که فرزندپروری است، ما در هر مرحله با شما هستیم.

رشد کودک در 12 ماهگی

کودک یک ساله ای که کنار آینه ایستاده است

رشد جسمانی کودک شما از همین مسیر پیروی می کند. مسیر منحصر به فرد خود را دارند و هر ماه شگفتی های تازه و چیزهایی را به ارمغان می آورد که باید منتظر آنها باشید.

رشد کودک

کودک شما در 12 ماهگی خود به نقطه عطف عظیمی رسیده است. در این مرحله، آنها دستورالعمل های اساسی را درک می کنند و می توانند کمی راه بروند. آنها حتی چهرههای آشنا را خارج از خانواده نزدیک میشناسند و میتوانند به چیزهایی که دوست دارند اشاره کنند. آنها به شدت در حال کاوش در دنیای خود هستند. خود را آماده کنید؛ نقاط عطف به آینده ادامه خواهند داد.

رشد کودک 48 هفته ای شما

کودک شما اکنون یک کودک نوپا است و شما از این تغییرات بسیار هیجان زده هستید. غبغب به زودی به کلمات و جملات کامل نزدیک می شود. خزیدن در آستانه تبدیل شدن به قلاب پاهای کوچک است. قبل از اینکه از خودتان جلوتر بروید، در اینجا چیزی است که می توانید در یازده ماهگی انتظار داشته باشید. کوچولوی شما ممکن است راه برود اما به احتمال زیاد با حمایت راه می رود. اگر هیچ علاقه ای به بالا کشیدن خود نشان نداده اند، اشکالی ندارد. به زودی به آنجا خواهند رسید. غرغر کردن و غرغر کردن بیشتر به سؤالات و جملاتی نزدیک می شود که دارای عناصر بیانی مشابه بزرگسالان هستند.

رشد کودک 49 هفته ای شما

شما آن را انجام داده اید! کودک شما بالاخره به سن 12 ماهگی رسید و شما نمی توانید بیشتر از این افتخار کنید. اکنون باید کودک خود را از شیشه شیر خود جدا کنید و به گزینه های بیشتری برای بزرگسالان بروید. آنها اکنون برای زمان خواب در نظر گرفته شده اند، و حتی باید به آرامی با فنجان ها و داستان های قبل از خواب که زمان خواب را لذت بخش تر می کند، از شیر گرفته شود.

در مورد کلامی، آن صداها به چیزهایی نزدیک می شوند که به طرز مشکوکی شبیه کلمات هستند، اینطور نیست؟ هر حرف و حدیثی را صرف نظر از اینکه چقدر نامنسجم است، تشویق کنید. به تک تک صدایی که از آن دهان کوچک بیرون می آید پاسخ دهید و تشویق کنید.

رشد کودک 50 هفته ای شما

رسمی است - کوچولوی شما تقریباً یک کودک نوپا است. آنها اکنون وزن تولد را سه برابر کرده اند. آنها وزن و عضله پاهای خود را توسعه داده اند تا واقعاً شروع به برداشتن گام های بزرگ به تنهایی کنند. میانگین زمانی که یک نوزاد برای برداشتن اولین قدم های خود طول می کشد حدود 12 تا 13 ماهگی است. دایره لغات کودک شما باید در حال گسترش باشد و شما باید از ضمایری مانند من به پارک می روم استفاده کنید. به جای مامان دارد به پارک می رود.

رشد کودک 51 هفته ای شما

فقط یک هفته بیشتر برای اولین تولد فرزندتان است و شما هنوز او را از شیر گرفته و تشویقش می کنید که راه برود و رشد کند. اگر برای خوابیدن آنها و ترک عادت بطری مشکل دارید، نگران نباشید. ممکن است لگد زدن به بطری برای آنها سخت باشد، بنابراین میتوانید شیر آنها را آب دهید تا آب شود و سپس به یک فنجان بروید. مطمئن شوید که زمان خواب ارزشش را دارد و تمام انرژی آنها معطوف به چیزی فعال در طول روز است.

کودک شما اکنون بیدار است، و این طیف جدیدی از چالش ها را به همراه دارد. این به چالش زمان خواب می افزاید. فرزند شما باید اکنون متوجه شده باشد که می توان از ریل های روی تختخوابش برای چرخاندن استفاده کرد و شما یک جیلبریک یا یک تلاش برای انجام آن روی دستان خود دارید.

سلامتی کودک شما

کودک شما وزن اضافه کرده و تون عضلانی پاهای خود را افزایش می دهد تا به بدن کوچک خود کمک کند. بیشتر نوزادان در این مرحله 25 سانتی متر رشد می کنند و به لطف هیجان کشف دنیای اطرافشان، درخششی گلگون خواهید داشت. آنها اکنون به لطف این فعالیت انرژی بسیار بیشتری می سوزانند و کمی وزن کم می کنند که همه چیز خوب است. انتظار داشته باشید که با تمرین این کودک نوپا کوچکتر، قد بلندتر و لاغرتر شوند.

نقاط عطف کودک - 12 ماهگی

سه نوع نقطه عطف وجود دارد که باید به آنها توجه کنید - نقاط عطف رشد شناختی، فیزیکی و اجتماعی و عاطفی. در اینجا چیزی است که باید در مورد فرزند خود مراقب باشید.

کودک شما باید بتواند بدون کمک در حالت نشسته قرار گیرد.

    کودک شما از تکیه گاه استفاده می کند تا خود را بالا بکشد تا بایستد.

    آنها با در دست داشتن اثاثیه راه خواهند رفت.

    آنها چند قدمی بدون پشتیبان راه خواهند رفت، که نشانه آغاز دوران کودکی است.

    آنها با دستههای مختلفی مانند گیره گیره، چنگک زن، راه میروند و ممکن است از کل کف دست برای نگه داشتن اجسام استفاده کنند.

    کودک شما ممکن است نوک بزند و با انگشت اشاره اشاره کند.

    کودک شما سه جفت دندان دارد، یعنی جفت بالا و پایین.

    به لطف هماهنگی بهتر دست و چشم و قضاوت بهتر از فاصله، بینایی بهتری خواهند داشت.

رفتار - اخلاق

متوجه خواهید شد که در این مرحله اضطراب جدایی در کودک شما بسیار رایج است. آنها مشغول کاوش در جهان هستند اما نگران ترک شما هستند. برخی از کودکان نوپا خجالتی هستند در حالی که برخی دیگر اهل بیرون رفتن هستند. کوچولوی خود را خیلی فراتر از حد خود فشار ندهید زیرا در زمان خودش به آنجا خواهد رسید. با تغییر الگوی آنها و تطبیق مجدد با الگوهای جدید خواب و مواردی مانند از شیر گرفتن از بطری، انتظار مقداری بدحجابی را داشته باشید. آنها می توانند غذاخورهای حساسی باشند و در موارد متعدد شما را به دردسر بیاندازند.

فعالیت های کودک 12 ماهه

فعالیت های خاصی وجود دارد که می تواند به رشد مهارت های مختلف رشدی در کودک شما کمک کند. نگاهی به آنها بیندازید و از کودکتان بخواهید آنها را امتحان کند!

    یک برش مقوایی از چیزی جذاب مانند یک ستاره یا حیوان مورد علاقه آنها را در ارتفاع مناسب ببندید سپس یک جعبه محکم یا چیزی قرار دهید تا آنها آن را بگیرند. این کار بچه های کوچک شما را ساعت ها مشغول می کند و آنها را تشویق می کند که بایستند. این یک بازی با کل هویج و چوب ضرب المثل است، اما مطمئن می شود که چیزی جالب تر از هویج است.

یک منطق پشت همه آن بازی های بلوک اسباب بازی در بازار وجود دارد. بازیهای بلوکی مهارت و تداعی رنگ را تشویق میکنند، نه اینکه به هماهنگی بهتر دست و چشم در بچههای کوچک اشاره کنیم. این می تواند هر چیزی باشد از انتقال بلوک ها از یک سبد به سبد دیگر همانطور که هر بلوک رنگی را نامگذاری می کنید یا شکل بلوک را همانطور که آن را در سوراخ مربوطه قرار می دهید نامگذاری کنید. (فکر کنید این یک ستاره است و در این سوراخ می رود. این امر باعث ایجاد ارتباط و رشد توانایی های شناختی می شود). چیدن آن شما با چند درس در مدرسه مبارزه کردید و از پس آن برآمدید، نه؟!

    بازی تلفن اسباب بازی با والدین زیادی برنده است. مهارتهای ارتباطی را افزایش میدهد و بر روی ارتباط ایجاد میکند. کودک شما به سرعت با کمک شما متوجه خواهد شد که چیست و چه کاربردی دارد. این فعالیت فوق العاده است زیرا می توان آن را با اشیاء دیگر تکرار کرد و همه چیز به شما بستگی دارد که آن را برای کودک هیجان انگیز و سرگرم کننده کنید. صحبت کردن با کودک از طریق این فعالیت به گسترش دایره لغات او نیز کمک می کند. این یکی را گرامی بدارید زیرا به شما امکان میدهد رشد کودکتان را درست جلوی چشمانتان تماشا کنید.

مراقبت از نوزاد 12 ماهه

رژیم مراقبت از کودک شما با هر مرحله از رشد او تغییر کرده است و این مرحله 12 ماهه تفاوتی ندارد. شما خود را با یک موجود کوچک کاملاً جدید مواجه خواهید کرد که وقتی از شیر شیر گرفته می شود یا تغییرات روتین آنها را از شیر می گیرند، به چیزهای جدیدی برای خوردن نیاز دارد زیرا آنها متوجه می شوند که چیزی بیشتر از زمان چرت زدن در جهان وجود دارد. مراقب کودک خود در حین اکتشافات باشید. اکنون زمان آن است که کفش را در نظر بگیرید زیرا کودک شما نیاز به محافظت از پاهای خود دارد. مطمئن شوید که چیزی با کفی انعطاف پذیر به دست می آورید. آن کفشهای سبک یا آنهایی که سروصدا میکنند، آنها را هم در نظر بگیرید. آنها کودک شما را تشویق می کنند تا بیشتر راه برود.

اکنون که کودک شما در حال خوردن انواع غذاهای جدید است و دندان های او ظاهر برجسته تری پیدا کرده اند، بهتر است مسواک زدن دندان های خود را با یک مسواک نرم کودک یا یک پارچه نرم و تمیز شروع کنید. همچنین، زمان آن فرا رسیده است که اولین قرار ملاقات کودک خود را با دندانپزشک بگیرید.

تغذیه کردن

این نقطه ای است که شما از شیردهی به شیر خشک یا شیر گاو تغییر می دهید. به چربی کم نروید زیرا کودک شما برای رشد و رشد به چربی نیاز دارد. این به رشد مغز کودک شما علاوه بر رشد فیزیکی کلی او اشاره دارد. همانطور که قبلاً ذکر شد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که کودک خود را از شیشه شیر شیر بگیرید و روی فنجان بگذارید و با پزشک خود در مورد پوره ها و غذاهای جامدتر صحبت کنید. اگر شما آن را سرگرم کننده کنید و کودک شما مشتاقانه منتظر آن باشد، زمان تغذیه انتقال آسان تر خواهد بود. اگر گاه و بی گاه به کودک یک میان وعده کوچک برای مکیدن داده شود، اوضاع خیلی بهتر می شود.

اکنون که کودک شما می تواند غذاهای بزرگتر بخورد، باید مراقب خطرات خفگی باشید و در طول وعده های غذایی مراقب آنها باشید. عسل اکنون یک گزینه در منو است که خبر خوبی برای کام کودک شماست!

خوابیدن

عزیز کوچولوی 12 ماهه شما اکنون باید روز را با خواب کمتری نسبت به قبل سپری کند. آنها نه تنها به خواب کمتری نیاز دارند، بلکه با یادگیری راه رفتن، بیشتر در مورد کشف جهان هیجان زده هستند. نگران نباشید زیرا این کاملاً سالم است و آنها فقط یک قدم دیگر به نوپا بودن و بقیه عمر خود نزدیک می شوند. چرت صبحگاهی آنها قطعاً مربوط به گذشته خواهد بود و شما باید برنامه خود را مجدداً تنظیم کنید تا فعالیت های بیشتری به آنها بدهید و با این برنامه جدید آنها مطابقت داشته باشید.

با این حال، آنها باید تا زمانی که دو ساله شوند، 14 ساعت در روز بخوابند. کودک نوپا شما احتمالاً به 90 دقیقه یا حتی یک چرت طولانی 3 ساعته خوب نیاز دارد تا به مرز دو سالگی برسد زیرا هنوز در روز به این مقدار استراحت نیاز دارد. بنابراین، خیالتان راحت باشد و بدانید که زمانی برای خود و استراحت خواهید داشت.

نکاتی برای والدین

هر والدینی برای هدایت آزمایشات والدین به نکاتی نیاز دارد، و شروع مرحله کودک نوپا تفاوتی ندارد زیرا متوجه میشوید که باید کارهای خاصی را برای تشویق پیشرفت کودک 1 ساله خود انجام دهید. در اینجا چند مورد وجود دارد که به شما در سفر پدر و مادر شدن کمک می کند.

    برای کمک به خوابیدن آنها، یک مراسم زمان خواب در شب تنظیم کنید. این به کودک نوپا کمک میکند تا تمام انرژی خود را از بقیه روز رها کند. بگذارید کمی بدوند و خودشان را خسته کنند، حمام کنند، برایشان بخوانند یا برایشان آواز بخوانند. اطمینان حاصل کنید که این روال صرف نظر از اینکه در خانه هستید یا نه، ثابت باقی می ماند. اگر مراقب دیگری در اطراف وجود دارد، این روال را به آنها آموزش دهید. این به کودک نوپا آرامش می دهد و به او احساس کنترل بر محیط اطرافش می دهد.

    با تکیه بر نکته فوق، اطمینان حاصل کنید که یک برنامه در طول زندگی کودک نوپای خود حفظ می کنید. این باعث ساختار بهتر آنها می شود و حتی فعالیت های متناسب با سن باید به طور مداوم حفظ شوند. خواه بازدید از پارک باشد، زمان چرت زدن، زمان غذا خوردن یا حتی دیدن بازگشت والدین به خانه، همه باید از یک جریان قابل اعتماد پیروی کنند.

    از خوردن غذاهای پرچرب کودک خودداری نکنید زیرا وزن ۱۲ ماهگی کودک باید سه برابر وزن هنگام تولد باشد. آنها برای رشد و حفظ ایمنی خود در حال حاضر به آن نیاز دارند. صرف نظر از رژیم غذایی خانواده شما یا هر عنصر مشابه دیگری، سلامت کودک نوپا در اولویت قرار دارد و این چربی چیزهایی مانند رشد مغز را تقویت می کند.

کوچولوی شما در یک سفر جدید و تازه است و به دنیا می رود. به زودی لایه دیگری از این موجود کوچک را در زندگی خود کشف خواهید کرد و آنها نیازها، خواسته ها و محبت های خود را به روش های جدید و متعددی بیان خواهند کرد. از این مرحله لذت ببرید و در حین سازگاری با نیازهای کودک نوپا، توصیه های بالا را دنبال کنید.

توجه : اطلاعات موجود در وبلاگ هیاهو  یک ماهیت کلی است و فقط برای اهداف آموزشی در دسترس است و نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های یک متخصص پزشکی یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تلقی شود. اگر در مورد سلامتی خود یا کودک خود نگرانی دارید، لطفاً با پزشک خود مشورت کنید.

منابع : تمام مطالب ارائه شده توسط وبلاگ هیاهو ، بر پایه جدیدترین تحقیقات علمی و به روز محققان و مراجع ذی صلاح علمی و تحقیقاتی اروپا و امریکا در زمینه مهمترین مسائل و سوالات والدین در زمینه فرزند پروری تهیه شده است.

انتشار مطلب فقط با ذکر منبع سایت هیاهو  بلااشکال است.